My New Home In Örebro (Part 1)♦

Nu så Alla♦ Nu är man klar med sin första termin av 3 års utbildning till att bli en sjuksköterska, här kommer bilder från halvåret då man flyttade hemifrån för första gången till en ny stad, började på unversitet, fick större ansvar, blev fotograf & fick lära mig hur man balanserar allting från matlagning till pluggning. Så detta halvår har varit otroligt bra för mig. Har lärt mig mycket inom vården med även också i vuxenlivet. Det finns så mycket man vill skriva men jag gör allt lite lättare genom att använda bilder:) Men eftersom man har även tagit så otroligt många bilder, så kommer jag dela upp allt så det kommer flera inlägg med resten av bilderna:)
 
Örebro´s Universitet är ett underbart ställe att utbilda sig på. Stora klassrum, fin campus, härliga lärare, bra resturanger och en helt fungerande gym tillsammans ett stort, fint bibliotek. Är väldig glad över att jag valde att börja plugga här:) 
Kårhuset är ett ställe som serverar goda soppluncher, har grymma fester & är ett roligt ställe att jobba på.
Jag jobbade bara där 2 gånger men det var roligt båda gångerna:) Så vi får se om jag gör det någon mer gång nästa termin.
Men något som hände under terminen vara att jag blev en fotograf för Lösnummer, universitets tidning. Superroligt:) Hann inte fota något denna termin för tidningen förrutom en intervju, ska vara mera aktiv nästa termin :)  
Mitt första rum som jag hyrde i ca 4-5 veckor, var i ett stort hus som fanns i en ort kallad Odensbacken som låg 45 minuter från Örebro med buss. Jag bodde med 3 andra personer, 3 studenter + 1 gymnasium elev. Så vi 4 st i hela huset som delade på 1 badrum, 1 kök & 1 tvättstuga. I början var det två killar & två tjejer, men killen flyttade ut när jag flyttade in, så jag blev ensam kvar med alla tjejerna då en annan tjej flyttade in. Det var ett väldigt "trasigt" hus som inte hade någon direkt charm så jag var väldigt nöjd över att jag slapp bo där så länge. Men mitt rum var helt okej efter man flyttat in möblerna & stort städat.  
Själva rummet var fint, stora fönster, stor yta men det var hela tiden så himmla kallt i rummet pga elementen var trasiga och det tog lång tid för hyresvärden att laga dem. Annars var det enda stora nacckdelen att det låg så långt borta från Örebro vilket gjorde att man var tvugen att åka med tidiga bussarna som man hela tiden somnade på. Tur så hade man bra rumskompisar som man kunde prata & åka med:) 
Att komma hem i början av februari då allt var kolsvart så det var det rätt så läskigt hus tyckte jag ibland. Speciellt övervåningen där ena tjejen hade sitt rum. Där var det Creepy! 
Badrummet, det enda ställe i huset där man kunde bli varm & koppla av. Tack vare den dusch man hade. Man kunde sitta där i timmar då man lyssnade på musik i radion som fanns inbyggd tillsammans med bastun. Det enda som jag saknar från huset + rumskompisarna:)
Vardagsrummet, var mysigt att sitta tillsammans med de andra, äta middag & glo på Tv, men vi hade bara 3 kanaler, trasiga möbler som hade otroligt mycket katthår på sig så det var inte det finaste vardagsrummet man hade men det dög tills Tv;en gick sönder som hyresvärden vägrade att fixa så vi var utan Tv i 2 veckor tills man flyttade! 
Köket var stort, tack o lov. Så det blev aldrigt trångt för oss när vi skulle göra middag, lunch & frukost. Man var också tacksam över att det fanns en diskmaskin så man sparade mycket tid:)
Veronica, En av mina rumkompisar & mina första vän som jag gjorde i Örebro. Om hon inte hade bott i Odensbacken när jag flyttade in så hade jag nog inte pallat det första veckorna. Hon visade hur man kom till universitet, vart alla byggnaderna i unversitet låg,  hur bussarna gick, hur man kom till stan m.m. Ska någongång åka till Norge för hälsa på henne:) BTW hon hade aldrig ätit en semla förrut, för i Norge så kör man kanelbulle med grädde på sig. Så hon blev glatt överraskad över hur god en semla är:) 
Frida, min andra rumskompis och hade rummet bredvid mig. En rolig fakta, en person med hörselskada har en alarmklocka som låter som ett brandlarm som ingen hade sagt till mig så första gången jag hörde larmet så fick jag panik. Ganska roligt första gången men inte de gånger då man vaknar upp kl 6 på morgonen då Frida ska upp men hon hör inte larmet. Lite jobbigt i länged men Frida är en superhärlig tjej som har verkligen en talang för att dansa. Supersöt tjej, ska försöka hinna träffa nu i sommarn, annars när man flyttar tillbaka till Örebro:)
Caspian & Totoro, Fridas 2 supersöta katter. Dom är sååå himla guliga & kelsjuka. Var verkligen mysigt att dom fanns i huset och gick runt, gjorde allting mera hemtrevligt:) (var bara synd att det hårade så mycket). Men visst är det söta när det gosar med filtern:) 
 
Bye Bye så Länge♣

Kommentarer
Postat av: Ellinor

sv: JA :D

2013-06-20 @ 20:24:02
URL: http://enellinor.webblogg.se
Postat av: Följ vår resa från tankar till färdigt hus

Kul att få se alla bilder :D
Jag kanske ska utbilda mig till Sjuksköterska i höst.

2013-06-20 @ 21:01:40
URL: http://motdromhuset.blogg.se/
Postat av: Carro

Ser nice ut! Gött att du trivs i örebro! Har förstått att det är en ganska stor studentstad?
supersöta katter med! =)

2013-06-20 @ 21:21:58
URL: http://carolineannamarie.blogg.se/
Postat av: Josephine Einarsson

Svar: Tack så mycket! :)

2013-06-20 @ 22:16:35
URL: http://photomemorys.blogg.se/
Postat av: Olivia Magnusson

Så fint!

sv: hihi,ja verkligen :D
kramis♥

2013-06-20 @ 22:18:07
URL: http://oliviasfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Pam-RandompiecesofaMind

Vad roligt att du fick jobb som fotograf där också!:D...

2013-06-21 @ 01:55:38
URL: http://punkpoeten.blogg.se
Postat av: inthearena.blogg.se

låter som en bra första tid :)

2013-06-21 @ 09:50:22
URL: http://inthearena.blogg.se/
Postat av: marina

sv. Det var det. :)

2013-06-21 @ 11:14:58
URL: http://marinapalme.blogg.se
Postat av: Mich

sv; haha tack;)

du får borsta dem då , katterna asså >8)

2013-06-21 @ 13:52:05
URL: http://loveazum.blogg.se
Postat av: Pouline Gernes

sv: tack!

2013-06-22 @ 14:24:09
URL: http://poulines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0